Uit onderzoek op hamsters is gebleken dat het middel extramel, wat bestaat uit antioxdantrijk meloenextract, in combinatie met een vetrijk dieet, kan helpen bij het verkomen van overgewicht. In het onderzoek bleek dat de de Hamsters die Extramel tot zich namen in combinatie met de vetten 29% minder lichaamsgewicht hadden, dan de hamsters die alleen de vetten tot zich namen. (bron: afg.nl)
Het onderzoek op de hamsters is uitgevoerd door de Universiteit van Montpellier en onderzoekers van Bionav. Het onderzoek is gedaan op Hamsters omdat hun ontwikkeling van atherosclerose (aderverkalking) te vergelijken is als die bij mensen.
Zou dit de oplossing zijn voor mensen die te veel vet tot zich nemen?